Kas ir sulforafāni?

Sulforafāni (SFN) - vērtīgi ar sēru bagāti savienojumi, kas atrodami krustziežu dārzeņos, piemēram, kāpostos, brokoļos un puķkāpostos.

Nelabvēlīgos vides apstākļos vai aizsargājoties pret kaitēkļiem (vīrusiem, baktērijām, sēnītēm, toksiskām vielām), aktivējoties īpašam enzīmam mirozināzei, krustziežu dzimtas augi ražo ar sēru bagātus savienojumus sulforafānus, kas tiem palīdz augiem izdzīvot.

Lietojot uzturā krustziežus, arī cilvēka organismā veidojas sulforafāns.


Sulforafāni

Visvairāk šo vērtīgo savienojumu ir brokoļu dīgstos. Dīgstos ir līdz pat 100 reizēm vairāk šīs vielas nekā gatavā dārzenī.

Uztura bagātinātājs no brokoļiem

Brokoļu dīksti
Brokoļi

Pētījumos apliecināts - sulforafāni lieliski noder arī cilvēka šūnu aizsardzībai*

Atceries, lai aktivizētos sulforafānu labvēlīgie efekti cilvēka bioķīmiskajos un imunoloģiskajos procesos, nepieciešams sulforafānus uzņemt pareizi un pietiekami lielā devā!

 Piemēram, brokoļi jālieto ne mazāk kā 1 kg nedēļā!

Sulforafāni - augu valsts aktīvā viela, kam piemīt antioksidanta, pretiekaisuma un detoksikācijas īpašības.* Lietojot brokoļu asnu ekstraktu jau viena mēneša laikā samazinās insulīna rezistence jeb 2.tipa cukura diabēta risks.

Sulforafāni cilvēka organismā nomāc faktorus, kas atbild par iekaisuma uzturēšanu.*  Īpaši labvēlīgs sulforafāna efekts pētījumos ticis novērots cilvēkiem ar augstākiem nelabvlēlīgiem faktoriem, piemēram, smēķētājiem.

Sulforafāni cilvēka organismā veicina noteiktu proteīnu aktivāciju, kas atbild par dabīgo antioksidantu izstrādi, mazinot brīvo radikālu radīto efektu.* Pētījumi apliecina, ka brokoļu asnu ekstrakta lietošana samazina gan triglicerīdu, gan sliktā holesterīna līmeni.

Kādā pētījumā, tika apsekoti gandrīz tūkstotis gados vecu cilvēku, tika secināts, ka, diētā iekļaujot iespējami vairāk zaļo augu un dārzeņu (brokoļu, kāpostu, salātu), iespējams nozīmīgi palēnināt smadzeņu novecošanu.

Brokoļu dīksti

Kā uzņemt sulforafānus?

  1. Uzturā lietojot krustziežu jeb kāpostu dzimtas dārzeņus - galviņkāpostus, ziedkāpostus, rāceņus, kāļus, brokoļus, Briseles kāpostus un citus.
  2. Lai efektīvāk bagātinātu savu organismu ar šo vērtīgo vielu, iespējams lietot sulforafānus saturošus uztura bagātinātājus.
  3. Svarīgo enzīmu sulforafānu ražo arī zarnās esošās baktērijas, taču daudzums un kvalitāte ir atkarīga no katra cilvēka zarnu mikrobioma veselības.*


Brokoļu asnu ekstrakts bagāts ar sulforafānu

Ērtākais veids, kā uzņemt sulforafānus

Sulforafānus saturoši uztura bagātinātāji - ērtākais veids, kā iegūt organismam tik svarīgos sulforafānus, ja brokoļus, kāpsotus un citus zaļos dārzeņus  uzturā nelieto, vai lieto maz.

Iegādājies šeit!

* Par sulforafānu pozitīvo iedarbību lasi šeit!

Pirkumu grozs